Brochure Primaire Biliaire Cholangitis

Geplaatst op 03-12-2020  -  Categorie: PBC

Onlangs is de digitale brochure Primaire Biliaire Cholangitis verschenen. Hierin wordt uitgelegd wat de richtlijn van de EASL (European Association for the Study of the Liver) betekent voor PBC-patiënten.

De brochure richt zich op diverse aspecten van (alleen) PBC. In deze brochure geven wij in het Nederlands de context, beschrijvingen en interpretatie van de richtlijn zoals deze is opgesteld door de EASL (de internationale koepelorganisatie European Study of the Liver) en zijn overgenomen door de Nederlandse Vereniging van Hepatologie (NVH). We vertellen wat de officiële internationale behandelrichtlijn voor de patiënt betekent.

We hopen dat deze brochure helpt om meer te weten te komen over PBC, inclusief de diagnostiek en behandeling van PBC. De brochure Primaire Biliaire Cholangitis is bestemd voor NLV-leden met PBC. Leden die in ons systeem staan geregistreerd met ziektebeeld PBC hebben een mailing van ons ontvangen. Wilt u deze brochure digitaal ontvangen, stuur ons dan een mail.

Lid worden van de NLV? Hier vindt u alle informatie over het lidmaatschap.