Word donateur

De Nederlandse Leverpatiënten Vereniging (NLV) is voor haar financiering onder andere afhankelijk van giften en donaties. De NLV zet zich bijvoorbeeld in voor minder belastende diagnose- en monitoringstechnieken, een leverregistratie vanuit patiëntenperspectief en een verbetering van de behandelrichtlijnen.

Draagt u leverpatiënten een warm hart toe? Word dan donateur van de Nederlandse Leverpatiënten Vereniging!

Belastingvrij schenken

Wist je dat het mogelijk is om de Nederlandse Leverpatiënten Vereniging meer te schenken, zonder dat dit je meer geld kost? De Nederlandse Leverpatiënten Vereniging wordt door de Belasting erkend als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Als je ons vijf jaar steunt met een vast bedrag, is je gift volledig aftrekbaar. Dat noemen we een periodieke schenking. Een periodieke schenking is aftrekbaar van de eerste tot de laatste euro.

De hoogte van de gift bepaalt je zelf. Hoe hoger de schenking, hoe hoger het bedrag dat je van je belastbaar inkomen mag aftrekken. Enige voorwaarde is dat je de schenking aan de Nederlandse Leverpatiënten Vereniging voor minimaal vijf jaar schriftelijk vastlegt. Dit kan middels een modelovereenkomst van de Belastingdienst. Deze vul je in en stuur je vervolgens in tweevoud naar de Nederlandse Leverpatiënten Vereniging. Na het invullen van de rest van het formulier, sturen we een overeenkomst weer terug. Deze bewaar je goed in je administratie. Meer informatie over periodiek schenken kunt u opvragen bij uw fiscalist of vinden op de website van de Belastingdienst.

Erfenissen en legaten

werk-en-studie-notaris-handen-tekenen-vulpen-laptop-liggend

Heel wat mensen denken vaak al jaren na over hun nalatenschap, maar zijn er nog niet aan toe gekomen om daadwerkelijk een testament te laten opstellen. Met een testament bepaal je wat er straks gebeurt met je erfenis. In het testament is het mogelijk om een goed doel op te nemen.

Overweeg je om de Nederlandse Leverpatiënten Vereniging geld na te laten? Mensen met een chronische leverziekte zijn je er dankbaar voor. Je nalatenschap betekent voor ons extra financiële ondersteuning waarmee we onze activiteiten nog beter kunnen uitvoeren.

Kies je ervoor om de Nederlandse Leverpatiënten Vereniging in je testament te begunstigen, dan komt het gehele bedrag ten goede aan onze activiteiten. Je nalatenschap aan de Nederlandse Leverpatiënten Vereniging is namelijk vrij van erfbelasting, omdat we door de Belasting worden erkend als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI).

Een vraag over nalaten?
Als het gaat om je erfenis, gaat het om je dierbaren en bezittingen. Beiden liggen je na aan het hart. Natuurlijk beslis je weloverwogen wat je met je erfenis gaat doen. Wij willen je graag helpen met deze belangrijke beslissing. Je kunt hiervoor contact opnemen met José Willemse.