Auto-immuun leverziekten en het COVID-19 virus

Geplaatst op 30-06-2020  -  Categorie: Algemeen

Al sinds de opkomst van COVID-19 virus is er wetenschappelijk onderzoek gedaan om vele vragen te kunnen beantwoorden. Inmiddels zijn vele vragen beantwoord, maar nog lang niet allemaal. Daarom is uw hulp hard nodig.

De NLV werkt nauw samen met het European Reference Network Rare Liver. We hebben eerder een vragenlijst in een aantal landen uitgezet over het leven met een auto-immuun leverziekte. De deelname uit Nederland was overweldigend, waarvoor onze hartelijke dank. We hopen weer op uw medewerking te mogen rekenen!

Deze vragenlijst, COVID-19 virus/het coronavirus, is bestemd voor mensen met een auto-immuun leverziekte: AIH, PBC, PSC en overlap, ofwel als getransplanteerd. Door het invullen van deze anonieme vragenlijst helpt u mee om een antwoord te krijgen op de vragen die nog openstaan.

Duur is ongeveer 10 – 15 minuten.

Voor de vragenlijst klikt u op onderstaande knop. Dan komt u op een Engelstalige pagina.
Bovenin rechts staat LANGUAGE: dit aanklikken en op Nederlands klikken.
Klik hier

De resultaten zullen uiteindelijk in wetenschappelijke publicaties worden opgenomen en wij zullen dit ook in de NLVisie publiceren.

Heeft u vragen, neem gerust contact met ons op: ofni.[antispam].@leverpatientenvereniging.nl

Mede namens de ERN RARE LIVER projectleider Auto-immuun Leverziekten, dr. Marcial Sebode alvast onze hartelijke dank!