Internationale PBC-dag 9 september

Geplaatst op 04-09-2018  -  Categorie: PBC

Samen met zo’n 20 landen besteedt de NLV aandacht aan PBC, op de internationale PBC-dag. Dit is een initiatief van de PBC Foundation uit Groot Brittannië/Schotland. Dit jaar is het thema ‘Hands Up 4 PBC'. Met deze social media campagne vragen we extra aandacht voor PBC.

Wil je meehelpen? Maak met je mobiel een filmpje van 1 minuut waarin je aandacht vraagt voor PBC. Vertel hierin wat het is om PBC te hebben. Vraag ook mensen in je omgeving om 1 minuut de armen hoog te laten houden. Laat ze vertellen wat ze weten over PBC en vooral wat ze voelen in hun armen bij het hoog houden. Die gaan zwaar en moe aanvoelen: zo voelt iemand met PBC, maar ook met één van de andere leverziekten, zich altijd! Load je video up en verspreid het op social media. Voeg de volgende hashtags toe: #HandsUp4PBC #leverpatiënten OF mail de video naar eitacinummoc.[antispam].@leverpatientenvereniging.nl zodat wij het op onze social media-kanalen kunnen plaatsen.