DG-Gezondheid wint algehele Prijs voor Goed Bestuur

Geplaatst op 01-04-2017  -  Categorie: AIH  -  Bron: Europese Ombudsman

De unit Gezondheid en Chronische ziekten van de DG-Gezondheid won de algehele Prijs voor Goed Bestuur voor haar initatief tot Europese samenwerking om mensen met een zeldzame ziekte te helpen.

Donderdag 30 maart jl. ontving de unit Gezondheid en Chronische ziekten in Brussel de Prijs voor Goed Bestuur uit handen van de Europese Ombudsman tijdens een feestelijke ceremonie. De Ombudsman prees de inzet van de unit om miljoenen mensen met een zeldzame ziekte in Europa een gezicht te geven door belangrijke informatie en expertise tussen Europese landen uit te wisselen.

De Prijs voor Goed Bestuur is door de Europese Ombudsman in het leven geroepen om stafmedewerkers met een hoge standaard van openbaar bestuur te eren voor hun individuele werk of hun werk binnen een team. Hierbij is gekeken naar normen van ethiek, transparantie en verantwoording. Voor de Prijs voor Goed Bestuur waren niet minder dan 90 projecten genomineerd.